czwartek, 24 września 2009

Ananas påj i wczorajsza gastroskopia:)



Uwaga, uwaga jestem po gastroskopii:) Przezylam ,ale to strasznie nieprzyjemne badanie. Wyniki dopiero za 2 tyg. Zobaczymy co to bedzie. A poki co, wstawiam przepis na ciasto, ktore upieklam 2 dni temu, jedzac jeszcze gluten, a więc jest ono glutenowe. Dla bezglutenowcow proponuje poprostu zwykla mąkę zastąpić mieszanką mąki kukurydzianej, ziemniaczanej i białej bezglutenowej oraz łyżeczką gumy guar. Powinno wyjść. Za przepis dziękuję mojej kochanej cioci Barbarze. A Viridiance natomiast, za wspólne pieczenie, ponieważ to właśnie ona wirtualnie towarzyszyłą mi w kuchni:) Dzięki Viri!:*

Ananas påj

Deg(czyli spód)
-100ml cukru
-300ml mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 150g margaryny

Wszystkie składniki zagnieć razem na kruche ciasto. Następnie wyłóż nim natłuszczoną formę do tarty.

Krämfyllning(kremowe nadzienie)
-200ml, czyli 200g creme fraiche(czyli u nas gestej kwasnej smietanki 18%)
- 100ml cukru
- 2 jajka
- 1 łyżka cukru waniliowego
- duża puszka(ok 500gramowa ) Krossad ananas
UWAGA:u nas tego nie ma, ja mam akurat przywieziona z wakacji jedna puszke. To jest taki jakby ananas w wiórkach. Spokojnie zrobi się coś takiego kupując puszkę tego w kostkach i rozgniatając trochę widelcem. Ale broń Boże nie miksować na pulpę:)





Składniki nadzienia wymieszaj ze sobą w miseczce. Wyłóż je następnie na tartowy spod i wyrownaj. Nagrzej piec do 180 C i piecz ok 30 min.

7 komentarzy:

  1. dziekuję ;* powtorze sie jeszcze raz ale swietny przepis Ci Ciocia sprezentowała, naprawde:)
    moj rozgnieciony widelcem anannas wygladal bardzo podobnie, ale u Ciebie jest taka fajna gladziuteńska ta tarta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam u Viri i zaglądam zaraz do Ciebie! Pyszne ciasto! Powodzenia w czekaniu na wyniki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi smakować pysznie!
    Mam nadzieje,ze wyniki będą dobre, tego Ci zyczę!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale tu u Ciebie egzotycznie, fajny paj, jaka elegancka równiutka pokrywka Ci wyszła. Współczuję tej gastroskopii i innych cierpień.
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam ;). Ananas to jeden z moich najulubieńszych owoców, więc tarta musi być wspaniała ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Virka kusiła u siebie, ale tu jest równie smacznie i kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jul chetnie ci pomoge z Amazonem, ale musisz mi podac swoj e-mail. Moj jest na blogu, wiec napisz do mnie :)

    OdpowiedzUsuń