środa, 28 lipca 2010

Rolada z kremem i jagodami (lub borówkami)


To jedno z moich ulubionych ciast. Delikatny biszkopt, który mimo, że bezglutenowy jest naprawde cudowny. Krem z mascarpone i kremówki, i do tego ukochane jagody... Mmmmmm... Poezja:)

Rolada z kremem i jagodami:

- 80g mąki ziemniaczanej
- 40g białej mąki bezglutenowej
- 3 jajka
- pół szklanki drobnego cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki gorącej wody
Krem:
- 250g mascarpone
- 200ml kremówki
- ok 2 łyżek cukru pudru(zależy to od słodkości owoców i od naszych upodobań)
- ok 2/3 szklanki jagód

Oddziel białka od żółtek. Zółtka ucieraj na puszysty krem z cukrem. Białka ubij na sztywno ze szczyptą soli. Mąki wymieszaj z proszkiem do pieczenia. Do masy żółtkowej dodawaj delikatnie białka i wymieszaj. Następnie stopniowo dosypuj sypkie składniki. Dodaj wodę i zamieszaj. Ciasto wyłóż na prostokątną blaszkę wyłożoną pergaminem. Piecz w 180 C przez ok 13-15 min(zalezy to od piekarnika).Gdy biszkopt jest jeszcze ciepły, zdejmij go z papieru i połóż na lnianej ściereczce. Następnie zawiń ją razem z biszkoptem w rulon i pozostaw do ostygnięcia. Zabierz się za krem:)
Do mascarpone wsyp cukier puder i rozmieszaj, najlepiej mikserem. Stopniowo dodawaj kremówkę cały czas mieszając.
Gdy biszkopt już ostygnie, rozwiń go, rozsmaruj na nim krem i rozsyp na kremie jagody. Potem delikatnie je przyciśnij, i zawiń roladę. Schłódź przez conajmniej godzinę zanim podasz ciasto:)

WERSJA GLUTENOWA: uzyj 120 g mąki pszennej
Smacznego!

Tą roladą dołączam się do Olcikowej akcji:)

8 komentarzy:

  1. Pyszna rolada z jagódkami! Mniam:)
    Serek mascarpone bardzo do mnie przemawia:)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda super! puszysta i taka letnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko cudne. i biszkopt i krem. i moje ulubione owoce.

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha rolada! bita smietana i jagody - mniam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam rolady wszelkiego typu:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym Cię zaprosic do konkursu który zorganizowałam na swoim blogu :) Można wygrac fajne gadżety kuchenne i kosz smakowitości :) Wszystkie informacje znajdziesz u mnie:

    http://gotowaniecieszy.blox.pl/html

    Pozdrawiam i zapraszam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zrobiłam swoją pierwszą rok temu, kropka w kropkę podobna jak nic (:
    odpowiedziałam na @ (:

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, alez mnie dawno tutaj nie bylo! Wybacz Jul... :(
    Rolada jak najbardziej do mnie przemawia; sama bardzo czesto pieke taka wlasnie tylko na bazie jajek i maizeny. Wlasciwie to jesli robie rolade, to tylko te z maizena :) Tylko 'wklad' jest za kazdym razem inny ;)

    Twoim kremem z mascarpone bardzo chetnie bym sie poczestowala, jednak aktualna alergia mi to uniemozliwia :(

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń