niedziela, 6 września 2009

Rolada czekoladowa z mascarpone i malinami- Weekendowa cukiernia #12



Juz drugi raz w WC:) Z dwóch propozycji, ktore podala Ola, wybrałam roladę z masarpone. Robiłam już kilka razy roladę z kremem mascarpone, ale zawsze ciasto było jasne. I musze z przykroscia stwierdzic, ze takie wole nie tylko ja, ale i moja rodzinka:P Co oczywiscie nie znaczy, ze ta nie byla pyszna. Poprostu zamiast "pyyyyyyyyycha", jest "bardzo smaczna":)



Rolada czekoladowa z mascarpone i malinami(z moimi zmianami):

- 3 jajka
- 80 g drobnego cukru
- 80 g mąki ziemniaczanej
- 20 g mąki kukurydzianej
- 20 g białej mąki bezglutenowej
- kopiasta łyżeczka guaru
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki kakao

- 250g mascarpone
- 100 ml śmietany 18%
- 200-250g malin

Oddziel białka od żółtek. Zółtka utrzyj z cukrem, białka natomiast ubij na sztywną pianę, delikatnie dodaj do zółtek i wymieszaj. Osobno zmieszaj mąki, kakao, proszek i guar. Dodaj wszystko do jajek i dokładnie wymieszaj, zeby nie bylo grudek. Wylej ciasto na prostokątną blachę wyłożoną pergaminem. Piecz ok 10 min w 180 C. Po tym czasie wyciągnij biszkopt z pieca, potem z formy i zawiń go w ściereczce do ostygnięcia. W tym czasie zrób nadzienie:
Po prostu zmiksuj mascarpone z cukrem i umyj maliny:)
Gdy biszkopt wystygnie, rozwiń go, nałóż krem mascarpone, na to maliny i zawiń w roladę. Wstaw do lodówki, żeby się dobrze schłodziło. Smacznego!

Druga moja propozycja do "Say cheese"

10 komentarzy:

  1. Dovrze, ze jest przynajmniej bardzo smaczna:) nie kazdemu pasuja czekoladowe rolady, fajnie jednak, ze razem z nami popieklas:)
    pozdrawiam i ciesze sie, ze wyprobowalas moj przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się!
    Jeszcze nigdy nie robiłam rolady i jakoś się jej boję. Twoja wyszła naprawdę super!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm... ja tez wolę nie-czekoladowe, dlatego zastanawiam się czy robic sernik czy rolade...

    OdpowiedzUsuń
  4. :)) O skubana już masz???
    Szybka Kobitka jesteś! Ja dziś pytałam Połówka co chce na za tydzień - wybrał sernik :)
    Wychodzi na to że roladę muszę zrobiź tylko dla siebie :)))))

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie Ci wyszła.
    Powiem Ci, że ja nawet lubię i czekoladowe rolady ale na 4 łyżki kakao i pół tabliczki czekolady patrzę z takim niepokojem, że też coś z tym pokombinuję. To dla nas zdecydowanie za dużo kakao.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super Ci wyszła ta roladka:) Jeżeli chodzi o moje smaki, to za mocno czekoladowym też nie przepadam, a ta rolada mimo takiej ilości kakao i czekolady, bardzo mi smakuje:) Stwierdziłam, że dodatek czekolady w jakiś sposób smak ciasta lekko zmienia. Z samym kakao nie smakowała by tak:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ble... napisałam zastanawiam się a miało być w czasie przeszłym zastanawiałam się, bo ja tez już swoje mam ale nie zdradzę w końcu co wybrałam:P

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja wolę te ciemną właśnie ;). Mascarpone, maliny, kakao... Mniaaam :).

    OdpowiedzUsuń
  9. ej to teraz Ty mnie będziesz trzymała w niepewności co to za myk chcesz zrobić? no pięknie, pięknie:D :*

    OdpowiedzUsuń